donderdag 11 oktober 2007

Prikjes, malle Fedde en de borst...

Dinsdag moest Fedde voor zijn tweede prikken naar het consultatiebureau. De eerste keer was hij er helemaal ziek van, dus nu had hij van te voren een paracetamol gekregen. Niet dat het veel geholpen heeft, in de loop van de dag werd hij al maar lastiger. 's Nachts zelfs koorts en niet willen of kunnen slapen. En dan maar bij ons, veel borst gekregen en ja hoor... Daar heeft die Malle Fedde het weer voor elkaar. Geen fles meer, alleen maar borstvoeding. Net als het weekje in Lochem, waar hij verkouden was en zichzelf stiekem weer op volledige borstvoeding zette.

Hij doet dat heel handig...goed aan de borst drinken en als het dan theoretisch tijd is voor een flesje, daar nauwelijks van drinken. En als het dan is afgekoeld en niet meer geschikt om te geven, heeft hij ineens trek. Dan is er ook weer genoeg melk bij mij aangemaakt en hopla, dan doen we dat maar. En zo werkt dat. Rare flesjes poedermelk mogen we zelf houden, voor Fedde alleen BORST.

Als ik in Den Haag zit om te werken, kolf ik één keer. Dat is genoeg om de volgende werkdag door te komen, als ik hem voor vertrek en bij thuiskomst voed (en 's nachts natuurlijk). We zien wel hoe lang we dit zo volhouden. Eigenlijk vind ik het helemaal niet erg...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja en zo gaat dat de rest van je leven door. Als de kindertjes maar gelukkig zijn....
oma

Anoniem zei

Fae dronk nauwelijks (afgekolfde)melk op de creche. Tussen de 80 en 150 cc overdag. Heeft ze volgehouden tot 1 jaar. Toen ging ze appelsap en van alles drinken. En een mager scharminkel is ze er niet van geworden :-)

teb