maandag 27 oktober 2008

Week # 1



De eerste week in de Achterhoek is voorbij. Nog niet helemaal zoals het zal zijn, de komende twee maanden, maar toch al lekker wennen. Het was herftvakantie en Thijs was in Markelo op een paardenkamp - hier zijn foto's van zijn laatste dag. Hij heeft genoten van zijn paardenavonturen! Rond het avondeten haalde ik hem op, want hij is natuurlijk nog wel een beetje jong om zo'n kamp met slapen en al die gekkigheid vol te houden.

De week is voorbij gevlogen. Bart was thuis om e.e.a. aan het oude huis te doen. De kleintjes waren bij mij in het bos. Gezellig slapen met Siebe in het grote bed. Dat is echt een feest. Om 6 uur 's morgens voel je dan heel zacht een aai over je wang en hoor je gefluisterd "ikke fin jouw lief" - dierbaar! Na het ontbijt gingen we dan naar Opi en Omi, om daar de dag door te brengen. Zoals het straks ook zal zijn. Siebe kon meteen bij de peuterspeelzaal terecht - maandag en donderdag is hij daar een dagdeel. De eerste keer bleef ik erbij, ging perfect - donderdag ging ook helemaal goed. Ik verwacht geen problemen. En die grote Siebe is ineens heel erg bezig met zindelijk worden. Hij probeert elke wc uit die hij tegenkomt. En hij wil ook echt kiezen waar hij gaat. Hij doet heel erg zijn best, en ziet er ook de lol wel van in.

Fedde, die staat al heel stevig op zijn beentjes en geniet met volle teugen!



En dan is het nu maandag - gistermiddag zijn Bart en Thijs teruggegaan. Via Skype kan ik ze wel vaak zien, dat is fijn. Vannacht goed geslapen, vanmorgen eerst verkeersinformatie Gelderland in de gaten gehouden. Ik moet natuurlijk wel weten hoe snel ik vanuit hier in Arnhem kan komen en wat ik allemaal onderweg kan verwachten hahaha.
Het huisje gepoetst en de wassen gevouwen. Het is weer helemaal schoon en fris hier. Morgen ga ik de hele dag op stap - In elk geval om 12 uur lunchen in Zwolle en om 15 uur heb ik een afspraak op de Nettelhorst, de school waar Thijs na de kerstvakantie naar toe zal gaan. Woensdagavond met Ad uit eten bij Mondani en dan zal ik deze week ook nog een keer naar Arnhem rijden en gaan kijken in de Liemers... wie weet kom ik ons droomhuis al tegen :-)

-> Ik heb besloten om over breien, spinnen en verven in het engels verder te bloggen, zodat mijn Ravelrinnen gemakkelijker mee kunnen lezen. Hier kun je mijn andere, engelstalige blog vinden: http://kidsandknits.wordpress.com

1 opmerking:

Anoniem zei

En Bart en Thijs genieten ook, eten appelflappen drinken een biertje :-) zitten achter de x box en spelen met lego......
geweldig zo'n mannen huishouden